Ogłoszenie o naborze kandydatów
Ogłoszenie o naborze kandydatów wskazanych przez organizacje pozarządowe do udziału w pracach komisji konkursowych oceniających merytorycznie oferty składane w ramach otwartych konkursów ofert
ogłaszanych przez Gminę Pakosław na 2021 r.
Mając na uwadze zapisy art. 15 ust. 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą” i w związku z rozdziałem 8 Programu Współpracy Gminy Pakosław z organizacjami pozarządowymi na 2021 rok, zwanego dalej „programem”, Gmina Pakosław ogłasza nabór kandydatów do udziału w pracach komisji konkursowych oceniających merytorycznie oferty składane w ramach otwartych konkursów ofert ogłaszanych przez Gminę Pakosław na 2021 r.
I. Informacje ogólne:
- Na podstawie art. 15 ust. 2d ustawy Gmina Pakosław zaprasza organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy, lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy do wskazywania osób, zwanych dalej „kandydatami”, które będą brały udział w komisjach konkursowych otwartych konkursów ofert w trybie ww. ustawy w 2020 r.
- Celem niniejszego ogłoszenia jest utworzenie bazy kandydatów, którzy
są zainteresowani udziałem w pracach komisji konkursowych w 2021 r. - Bazę kandydatów prowadzi osoba ds. kultury, oświaty, sportu i turystyki.
- Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniu komisji jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
- Wskazane jest, aby zgłoszenia zawierały wstępną propozycję konkursów,
w których zgłoszeni kandydaci będą oceniać oferty. - Kandydaci wpisani do bazy kandydatów na członków komisji konkursowych będą powoływani do prac w komisjach konkursowych na podstawie zarządzenia Wójta Gminy Pakosław określającego skład komisji. Wybór nastąpi w oparciu o:
- potwierdzenie zgody kandydata na udział w komisji,
- wybraną przez kandydata tematykę zadeklarowaną w formularzu zgłoszenia;
- unikanie potencjalnego konfliktu interesów.
II. Wymagania stawiane Kandydatom do pracy w komisjach konkursowych:
Kandydaci powinni spełniać łącznie następujące kryteria:
- Są obywatelami RP i korzystają z pełni praw publicznych;
2. Zostali wskazani przez organizacje pozarządowe, o których mowa w art.
ust. 2 ustawy, lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy działające
lub mające siedzibę na terenie Gminy Pakosław. W skład komisji
konkursowej oceniającej konkretny otwarty konkurs ofert nie mogą
wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub
podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, biorące udział w tym konkursie.
Ponadto do członków komisji konkursowych stosuje się art. 24 ustawy z
dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.
U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)) dotyczący wyłączenia pracownika.
3. Kandydatów na członków Komisji konkursowej spośród organizacji
pozarządowych mogą zgłaszać organizacje pozarządowe mające
siedzibę w Gminie Pakosław lub działają na rzecz jej mieszkańców. Przy
wyborze członka Komisji konkursowej, obok kwalifikacji merytorycznych,
premiowana będzie znajomość specyfiki pracy w trzecim sektorze.
- Kandydat na członka Komisji konkursowej może zgłosić się indywidualnie, uwzględniając konieczność rekomendacji przynajmniej jednej organizacji pozarządowej działającej na terenie Gminy Pakosław.
III. Miejsce i termin złożenia dokumentów
- Zgłoszenie do bazy kandydatów na członków komisji konkursowych następuje na podstawie złożonego formularza (załącznik nr 1), podpisanego przez zainteresowaną osobę oraz osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji zgłaszającej.
- Zgłoszenia należy złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy w Pakosławiu lub przesłać na adres: Urząd Gminy Pakosław, ul. Kolejowa 2, 63-920 Pakosław z dopiskiem „Zgłoszenie kandydatów do komisji oceniających otwarte konkursy ofert”.
- Kandydatów należy zgłaszać do dnia 1 lutego 2021 r.
- Dodatkowych informacji w powyższej sprawie udziela Wojciech Walkowiak - nr tel. 65 547 83 32, e-mail: w.walkowiak@pakoslaw.pl.
Pakosław 2021-01-21 Wójt
Piotr Skrzypek