Od dnia 1 sierpnia 2018 roku nasza gmina  uczestniczy w realizacji projektu "Cyfrowy rozwój samorządów - nowe obszary świadczenia e-usług w 14 gminach województwa wielkopolskiego", realizowanego przy współpracy z Wielkopolskim Ośrodkiem Kształcenia i Studiów Samorządowych. Przedsięwzięcie realizowane jest na terenie Wielkopolski przez 14 samorządów, przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.

Dzięki uczestnictwie w projekcie nasza gmina pozyskała nowe komputery i nowe oprogramowanie pozwalające sprawniej realizować zadania gminy. Nasi pracownicy uczestniczyli w szkoleniach, na których otrzymali aktualną wiedzę i umiejętności pozwalające na efektywniejsze wypełnianie zadań. Dodatkowo, po przeprowadzeniu zewnętrznego audytu, nasz urząd otrzyma rekomendacje i sugestie usprawnień, dzięki którym wszelkie informacje, dokumenty i dane mieszkańców będą jeszcze lepiej chronione przed zewnętrznymi zagrożeniami. Ponadto wdrożone zostało nowoczesne rozwiązanie informatyczne – Platforma Komunikacyjna, która pozwalana na internetową obsługę mieszkańców
i przedsiębiorców, zwłaszcza w obszarach dotyczących podatków i nieruchomości.

Platforma komunikacyjna (z której można już korzystać), jest dostępna pod adresem:

eurzad.pakoslaw.pl

System ten umożliwia mieszkańcom m.in. uzyskanie dostępu do informacji o naliczonych podatkach i opłatach, sprawdzenie dokonanych płatności i aktualnego stanu zobowiązań, dokonywanie płatności online, a także składanie do urzędu pism i wniosków przez internet.

Zgodnie z obowiązującym prawem samorządy już od kilku lat mają możliwość świadczenia usług publicznych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Jednakże w szerokim zakresie z możliwości tej nadal korzysta ograniczona liczba gmin i powiatów w Polsce.

Na podkreślenie zatem zasługuje fakt, że nasza gmina znajduje się w gronie samorządów innowacyjnych oraz nowoczesnych, które starają się ułatwić obywatelom kontakt z administracją, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa i poufności realizowanych transakcji.

Wdrożona Platforma Komunikacyjna jest intuicyjna w użytkowaniu. Obsługa przypomina korzystanie z poczty elektronicznej za pomocą przeglądarki internetowej. System wykorzystuje Profil Zaufany, który zastępuje tradycyjny podpis odręczny. Dzięki temu bezpiecznie możemy zalogować się do platformy. Profil zaufany można założyć również poprzez bankowość elektroniczną i zajmie to tylko kilka minut. Po założeniu profilu można załatwiać sprawy w naszym urzędzie bez wychodzenia z domu - szybko i w dogodnym dla siebie czasie.

Najważniejsze korzyści z wdrożenia Platformy Komunikacyjnej

  • Sprawy urzędowe załatwisz w dogodnym czasie, 24 h na dobę/7 dni w tygodniu.
  • Nie ma potrzeby odwiedzania urzędu czy dzwonienia do jego pracowników, aby uzyskać informacje - większość danych możesz sprawdzić samodzielnie za pomocą Internetu.
  • Dzięki Tobie możemy ograniczyć drukowanie dokumentów. Podpis Profilem Zaufanym na dokumencie elektronicznym zastępuje odręczny podpis na dokumencie papierowym. Wdrożenie systemu oszczędza pieniądze i jednocześnie pozwala zadbać o ochronę naszego wspólnego środowiska.
  • Do wysłania pism oraz niektórych deklaracji, np. na podatek od nieruchomości, rolny, leśny, poprzez Platformę Komunikacyjną potrzebujesz tylko dostępu do Internetu.
  • System za Ciebie wypełni  wniosek, uzupełni automatycznie dane osobowe, bez potrzeby ręcznego wypełniania swojego imienia, nazwiska, adresu czy numeru PESEL.
  • W przypadku składania korekty wniosku czy też kolejnego wniosku w tej samej sprawie będzie można korzystać z wypełnionych wcześniej formularzy i wpisać jedynie to, co się zmieniło.
  • System gwarantuje pełne bezpieczeństwo i poufność. Dzięki wykorzystaniu Profilu Zaufanego dostęp do Twojego konta jest chroniony przed dostępem osób nieuprawnionych.
  • Nie ma już potrzeby dostarczania  przez Ciebie wniosków czy pism do urzędu czy też wysyłania ich tradycyjna pocztą.
  • Korzystanie z platformy komunikacyjnej jest bezpłatne.

 



Załączniki: